RSS

Kad bih ja bila neka vlast…

14 апр


…bila bih totalni tiranin… Šalim se, ne bih. Ali inspirisao me čika Iva svojim komentarom o demokratiji. Naime, kontam ja da je demokratija, kao takva, najbolje državno uređenje koje “na papiru“ postoji. Ljudi nisu smislili ništa bolje. Ali upravo u tome je problem. U ljudima. Da demokratija ostane samo na papiru, svet bi bio savršen.

Ali ne, demokratija je vladavina naroda. Narod su ljudi. Ljudi su – stoka. Pa ne baš stoka, ali ljudi su glupi, uskogrudi, puni predrasuda, sitne duše, imaju cenu i da ne nabrajam dalje, shvatate poentu.

E zato sam ja za nešto, što u svom privatnom rečniku nazivam, kao čist elitizam. Ljudi smo. Na planeti zemlji. Koja se nalazi u beskonačnom svemiru za koji još nije neoborivo dokazano kako je uopšte nastao. Nemamo pojma zašto smo ovde. Imamo mozak čiji zanemarljivi procenat koristimo. Smatram da svako od nas ima OBAVEZU, kao ljudsko biće da se razvija. Intelektualno. Da misli. Da misli bolje, da uči, istražuje, sumnja.

E zato ne verujem u demokratiju. Zato što 95% čovečanstva (po mojoj slobodnoj proceni) nije svesno svoje obaveze za razvitkom. A njihov glas vredi isto kao i moj, a pošto ih ima više, oni meni određuju život i sudbinu. E pa neću! Kao što je Antonije Pušić – Rambo jednom izjavio da ne glasa upravo zbog ovoga. Kazao je da bi glasao samo kada bi se njegov glas vrednovao kao hiljadu ili više.

Ja glasam, nemojte pogrešno da me shvatitite, ali sam i dalje za taj moj elitizam. Tako da, kada bih ja bila neka vlast…

… uvela bih dozvole za rađanje i podizanje dece. Nazovite me fašistom, nacistom ili kako god hoćete, ali dozvole za vožnju i oružije postoje. Znači ne može svako da vozi i da puca, ali svako može da ima decu. Znam ja da se sada tu mešaju osnovna ljudska prava, ali brate neki red mora da postoji. Hoćeš da imaš decu, prijaviš se nekom nadzornom organu. Oni vide da li si narkoman, lud, alkoholičar ili tako nešto. Ako nisi – šalju te na kurs. Predavanja. Osnove pedagogije, psihologije, vaspitanja, opšte kulture. Pa polažu test. Oba roditelja. Ako položiš, dobijaš dozvolu pa praviš decu. Kada je dete na putu, opet obavezni kursevi roditeljstva. Kada se dete rodi, kao kod Platona mislim, isti taj nadzorni organ proverava da li roditelji opravdavaju svoji dozvolu. Molim lepo, linčujte me, ali tako mislim.

…uvela bih one Dedine lokalne samouprave u kojima bi radio samo jedan čovek i sve ostalo bi bilo kompjuterizovano

… uvela bih poreze i drakonske kazne za nekulturu. Ako hoćeš da se baviš muzikom koja neguje nekulturu ima da plaćaš i plaćaš. Pa ti vidi ako ti se isplati. Ako baciš đubre na ulicu i tu ima mnogo da plaćaš. Udri po džepu za takve stvari, dok se neki ne nauče

… nastavnici u školama bi isto bili stalno lincencirani za rad

…. Svaki građanin bi polagao test minimum opšteg obrazovanja i kulture. Naravno da ne mislim da svi traba da budu fakultetski obrazovani. Neko treba, jel’te i klozete da čisti, ali minim kulture treba da se zna. Minimum pročitanih knjiga. Da zna u ukrštenim rečima da napiše da je hemijska oznaka za gvožđe Fe, a ne da piše Gv.

I tako, mogla bih ja ovako do sutra, ali prve dve moje stavke kada bi se ostvarile, ovaj svet bi bio neuporedivo bolje mesto.

Znam.
Ne pitam vas 😀

Čist elitizam….

 
19 коментара

Објављено од стране на април 14, 2009 in Ludilo!

 

Ознаке: , , ,

19 responses to “Kad bih ja bila neka vlast…

  1. Mahlat

    април 14, 2009 at 1:37 pm

    Skroz su ti, bre, normalni zakoni. Sve bi i ja to uvela, kakva demokratija, pa u demokratiji i pedofili imaju ljudska prava na koja se pozivjau pa ne moze nad njima da se vrsi ni hemijska kastracija. U demokratiji najmanje prava ima takoyvani obican covek, onaj koji nije lopov, ubica, siledyija, svi ostali ih imaju vise.

    Inace, to Gv nije najgore sto postoji.

    starorimski pozdrav je u ukrstenim recima ćao… pa ti vidi

     
  2. Dusan

    април 14, 2009 at 1:46 pm

    Ne slažem sa tobom kod pojma kulture i šta obrazovanje tu znači, ali da dozvole za sve što si rekla moraju da se izdaju, e to sigurno treba.
    Naime, mene ne nervira kada neko nije obrazovan ili kad nije inteligentan, naprotiv obrazovni i inteligentni i oni što im kultura viri iz dupeta, koji to ističu sa ponosom, su gamad ljudska koja nema trunku ljudskih kvaliteta pa nemajući ništa lepo o sebi, a morajući da imaju neku vrednost da bi opravdali sopstveno postojanje, mere ljude prema tome , na primer, čime se bave ili od čega zaradjuju za život, ili koliko su knjiga pročitali.
    Kad bih ja organizovao svet, obavezan test bi bio emocionalni test a ne intelektualni ili test opšte kulture, da bi neko mogao da radja decu. Svako bi morao da dokaže na primer da obraća pažnju na emocije drugih ljudi, da njegov problem nije jedini problem u univerzumu, da dokaže da ima snage da reši svoj problem a da pri tom ne gazi po svima. Tako nešto može čovek da stekne i čitanjem knjiga ali teško, to se stiče u kući, to je kućno vaspitanje, ili prosto nekako čovek to ima u sebi, e onda pomaže i čitanje.

     
  3. Ivana

    април 14, 2009 at 2:23 pm

    Mahlat, razumemo se. ĆAO :mrgreen:

    Dušane, emocija i empatija se podrazumevaju pod psihološkim obrazovanjem, tako da se i ti i ja razumemo. Slažem se.

     
  4. magi

    април 14, 2009 at 3:14 pm

    Imam jednog prijatelja koji ima slicnu ideju o uvodjenju intelektualne policije, tako nesto. Moram da kazem,a nadam se da me neces pogresno shvatiti,da sam u zivotu, realnom i virtuelnom srela na hiljade ljudi koji kazu: ljudi su stoka i slovima i brojem niti jednog koji kaze: i ja sam stoka. Hocu da kazem da nikad nisam cula da neko za sebe misli da pripada obicnoj vecini, svi misle da su zbog necega posebni. Jesi li ti nekad upoznala coveka koji misli da je glup, prost, … ? Mislim,u ovom tvom idejnom uredjenju,mnogi bi se laktali da budu elita.

     
  5. drnch

    април 14, 2009 at 3:57 pm

    Odustao od uredjenja sveta, prepustam to vama koji sigurno imate vise energije od mene. Ja pokusavam sebe da uredim (to je podjednako z*j*b*no!)
    Tvoje predlog uredjenja svodi se na drustveno licenciranje licnih stvari i sistem – zabrana/kazna. Valjda znas da licenciranje uglavnom povlaci mito.. a ovo drugo povlaci primenu sile. To su nezgodne alatke.
    Nisam razumeo ni zasto tako zoves sistem.
    Da li bi elita bio onaj koji ispuni ovo sto je ionako obavezno.. ili bi onaj ko ne ispuni bio anti-elita?
    Zgodno je ovo kao tema za konstruisanje milion pitanja. Kao kad ucis trani jezik pa imas kontrolni: Napravi upitne recenice koristeci tekst… 🙂

     
  6. Suske

    април 14, 2009 at 4:16 pm

    E kad bi bilo … pa da od miline živimo!

     
  7. Ivana

    април 14, 2009 at 7:52 pm

    Magi, vidiš nisam puno razmišljala o tome. Stoka nisam, al’ vala puna greški jesam. Okej, svi bi se laktali da budu u eliti, al’ ne može! Postoje kriterijumi. kriterijume određujem JA! Tiranija i čist elitizam 😀

    drnch, hmmm mito i batine, porazmisliću pa dostavljam idejno rešenje.
    Elitizam, yebemliga, valjda zbog kvazi značenja koje ima danas – oni koji su na vrhu i po nečemu posebni. Na vrhu sam ja i još malobrojni, mi smo pametni. Ispod su pametni, ali još uvek nemaju prava da odlučuju ili menjaju, bar dok ne napravim genetski superiorniju i pametnu rasu (šalim se). Skroz dole su oni koji se nisu razvili – anti elita. Za njih su batine.

    Suske, ja bi’ isto….

     
  8. Charolija

    април 14, 2009 at 10:51 pm

    Imala bih ja još par zakona da ti predložim za taj tvoj sistem, ali da se ne rasplinjujem. Vidiš onaj iz onog videa „kocka“ sigurno ne bi imao decu.

     
  9. Ivana

    април 14, 2009 at 11:23 pm

    Pa nisam ni ja htela da se rasplinjujem, ali ne sumnjam da su nam ideje slične, ako ne iste 😉

    A za kocku, jeste, u pravu si! Priznajem 🙂

     
  10. Мирко

    април 14, 2009 at 11:56 pm

    Ивана, ево шта ја мислим о овоме (ипак ми је то као струка, јел да):

    Завршила би врло брзо као Чаушеску :p

     
  11. Julija Kristeva

    април 15, 2009 at 12:06 am

    Zato pametni ljudi ne radjaju decu, jer kad vide kako razmisljaju oni koji su se vec rodili shvataju da je bolji svet onih prenataloj fazi…Ivana, ovako se radja fasizam i tako je u praksi dokazano

     
  12. dusan

    април 15, 2009 at 12:36 am

    Drnch
    svidja mi se ovo tvoje: Zgodno je ovo kao tema za konstruisanje milion pitanja. Kao kad ucis trani jezik pa imas kontrolni:
    Ok , razgovaramo o ovome, bitno je koliko i da neko od nas napiše knjigu o tome.
    Razumeti moju prethodnu rečenicu može da bude teško. Meni je teško kad je ponovo pročitam. I teško mi je kad neko ne razume šta sam rekao i onda mislim kako nisam dobar u komunikaciji, i stvarno nisam kad pogledam koliko je nesporazuma tako nastalo. Loš sam stvarno u komunikaciji. Svi su jednostavnijii od mene, voleo bih da sam jednostavan. Prost , to jesam, tj ložim se da sam makar prost. Biti jednostavan za mene je dostignuće. Veliko.
    Kad bih samo uspeo da sprovedem jednu čistku u svojoj glavi od raznoraznih gordostoća koje otkrivam u sebi, to bi bio veliki napredak, kako za mene tako i za čovečanstvo, pa nazovite me totalitaristom ili kako god hoćete, aaa ja tako mislim.

     
  13. magi

    април 15, 2009 at 12:58 am

    da…al’ zamisli kad posle tebe stoka izvrsi puc, pa dodje na vlast i uvede neki svoj „elitizam“….

     
  14. zli

    април 15, 2009 at 5:29 am

    Ovo za decu..
    To je već postojalo i postoji..
    Zove se eugenika..
    I skroz je bezveze..

    ps. žuti karton..

     
  15. Ivana

    април 15, 2009 at 8:08 am

    Svi, pi bre, ne date čoveku (ženi) da mašta :mrgreen:

    Zli, daj odma crveni, ne volim te polovične

    Julija, dobrodošla kod mene na blog…

     
  16. Julija Kristeva

    април 15, 2009 at 10:16 pm

    e, ovo mi se svidja zamisli puc pa dodju neki drugi na vlast i uvedu svoj „elitizam“…elitizam na elitizam…uh…

     
  17. Reminder

    август 18, 2009 at 7:17 pm

    U Nemačkoj čim tamo neke Turkinje, ciganke i druge ne Nemice, građanke drugog reda odu kod ginekologa, u krajnju ruku kad ostanu u drugom stanju, odmah sledi cvikanje jajnika da više ne mogu da rađaju. I to se normalno radi bez njihovog znanja i dozvole. Digla se frka oko toga pre par godina.
    Elem, dobra priča, svideće ti se i moja priča DemoNkratija, imaćeš prilike da je pročitaš. Pozdrav za tebe pospana. 😉

     

Оставите одговор

 
