RSS

A,b,v,g,d,đ,e,ž….

24 апр

Opet me uhvatio neki haos.
Svrbe me prsti, piše mi se.
Gledam stare textove koje sam sačuvala po kompjuteru. Ili su mnogo depresivni ili me sramota da ih objavim.
Pa sam vas čitala ponovo, i vas i neke druge..
Pa me opet zasvrbeli prsti.
Pa sam videla na nekom blogu azbuke i abecede. Videla sam to i po novinama. Pa rekoh ‘ajde da probam, ko zna šta će da ispadne. Bolje i to, nego sebe da intervjuišem. Možda to i uradim. Ko zna?

A – avion. Yebi ga, ne pada mi na pamet ništa inventivnije, a i samo mi je on u glavi. Zbog predstojećeg puta. Ako Bog da vizu, pa odem. Mi smo kao u zatvoru u ovoj zemlji. Pričala sam već da ne razumem tu mehaniku, fiziku po kojoj avion leti. Sve me nešto stra’, srušićemo se. Opasan sam baksuz ja. Ali, o tom –potom (nikad ne znam kako se ovo pravilno piše)

B – baka. Moja baka. Ona nije baba, već baka. Gospođa od 83 godine. Poreklom iz Francuske. Živimo sa njom. Baka je pravi laf. Na ne znam koliko načina. Moja baka ima troje dece, šestoro unučadi i petoro praunučadi. Baka je došla iz grofovske porodice u Francuskoj, pravo u Bor. Preživela drugi svetski rat. Gomilu bolesti. Sada voli da rešava ukrštene reči. Baka ima sposobnost da me iznervira do padanja u nesvest. Pa vičem, ali se uvek izvinim. Razumem, usamljena je, dosadno joj je. Mnogo je volim. Baka je baka zmaj!

V – voz. Ne znam otkud mi on na pameti. Ne volim da se vozim vozom. Par puta sam išla od Bora do Beograda i nazad, i svaki put sam se osećala kao da sam gurala voz sve vreme. Tih, jedno, pet do osam sati. Jedino je bilo dobro što može da se puši. Sada sam čula da su i to zabranili.

G – golub. Ne volim ih. Podsećaju me na leteće pacove, prenose boleštine. Ali imali smo jednog – Životu. Sletao je dugo na našu terasu. Hranili smo ga. Onda smo jednog leta otišli svi na more, i nije bilo nikog da ga hrani. Kada smo se vratili, više nije sletao. Bio mi je drag

D – delfini. Prelepe životinje, volela bih da plivam jednom sa njima.

Đ – đubre. Previše ga ima, svuda, alergična sam na njega. U stvari više mi smetaju ljudi koje to đubre ostavljaju i bacaju svuda.

E – ekran. Mnogo buljim u isti.

Ž – život. Fascinirana sam životom. Kako je organizovan, napravljen i pitanjem koja je naša svrha u svemu ovome. Divim se ljudima koji umeju da žive život. Koji uživaju u svakom trenutku života.

Z – zubi. Čuvam ih manijakalno. Imam keca gornjeg krivog i sve se bojim da će neko nekad da me tresne preko pomijare zato što mnogo lajem, i da će mi se taj zub otkačiti. Volim moje zube, planiram da ih imam još dugo. Prošle godine sam izvadila svoj prvi stalni zub i bilo je to veoma traumatično za mene. Da ne govorim o napadu panike koji me je strefio kada sam utrnula.

I – Ivana. Moje ime. Uvek mi je bilo tako obično, svaka treća devojka se zove tako. U pubertetu sam maštala da promenim ime u neko spektakularnije – Helena, na primer. Sada ga ne bih menjala nikada, Ivana je deo mene. Znamo se dobro sada.

J – jakna. Kožna. Na zemunskom buvljaku se dobro očuvana kožna jakna može kupiti za 100 dinara. Imam, znam.

K – knjige. Ne mogu da zamislim život bez njih. Moji najbolji drugari. Ponekad mi dođe da zaplačem kada shvatim koliko knjiga ima na svetu, jer neću stići sve da ih pročitam.

L – lova, pare, šuške. Uzrok i rešenje skoro svih problema na svetu.

Lj – ljubav. Šta drugo? Da citiram Don Huan de Marka iz istoimenog filma: “Postoje samo četiri pitanja na svetu: Šta je sveto? Šta pokreće svet? Zbog čega vredi živeti? Zbog čega vredi umreti? Odgovor na sva pitanja je ljubav“

M – MAMA! Nesalomivi stub koji nas sve drži. Najteži posao i uloga u timu. Nezamenjiva i najhrabrija. Heroj.

N – naočare. Za čitanje i buljenje u ekrane. Imam neke glupe dioptrije, na jednom oku plus, na jednom minus, cilindre i neku poremećenu fusiju, fisiju štatijazanam, pa imam i za to posebna stakla. Neonke me ubijaju kada ne nosim naočare. Sve mi muka i pada mi se u nesvest.

Nj – njamb kocke. Nudili me juče, a ja ne smem. Zbog dijete.

O – opera. Nikada nisam gledala/slušala, a volela bih. Jako.

P – piksle. Obožavam ih. Imam fetiš na piksle 😀 Jedina stvar koju mažnjavam iz kafana

R – Rolingstones, The. U ovoj kući to ima da se poštuje i voli. Odrasla sam uz njih. I bila sa tatom na koncertu. Bilo je super!

S – strah. Imam ih puno. Plašim se svega i svačega. Najviše da ne odu prerano ljudi koje volim, i da je ne odem prerano, da ne bi patili oni koje volim.

T – Toskana. Jedno od mesta koje bih volela da posetim.

Ć – ćorak. Kakav god hoćete!

U – Ukrajna. Htedoh pre neku godinu da idem tamo na more, ali mi ćale zabranio. Ja videla nešto mnogo jeftino, on mi tri sata objašnjavao kakva je to zemlja i kako bih nestala odmah posle granice.

F – flauta. Predivan instrument, volela bih da znam da ga sviram, ali šta ću, sirota kada sam anti sluhista

H – hrana. Samo na to mislim ovih dana. Yebi ga. Dijeta. Gladna sam.

C – Cvrle. Imali smo papagaja zvanog Cvrle. Nije me nešto voleo.

Č – čarape. I njih obožavam. Razne boje, oblici, šareno, drečavo…Što više, to bolje

Dž – džabalebaroši. Zaobilazim.

Š – šašavilo. Na sve strane!

 
9 коментара

Објављено од стране на април 24, 2009 in Dobro sam

 

Ознаке: , , ,

9 responses to “A,b,v,g,d,đ,e,ž….

  1. mahlat

    април 24, 2009 at 10:00 am

    Pod hitno da ostvariš ono pod O i T pa da izmisliš nešto novo 🙂

     
  2. Ivana

    април 24, 2009 at 12:35 pm

    Šta da izmislim? Ne razumem, tupča 😦

     
  3. zelenavrata

    април 24, 2009 at 1:36 pm

    Evo mene, translejter:)
    Da ides na operu i u Toskanu, to ti rekla Mahlat 🙂
    E, dobra ti ova azbuka, mozda i ja moju zdudam nekada 🙂

     
  4. Ivana

    април 24, 2009 at 1:42 pm

    Zelena, ma razumela sam to za operu i Toskanu, ali šta posle toga da izmislim? Operu u Toskani? Toskanu u Operi? :mrgreen:

    A “zdudaj“ tvoju azbukicu, ja jedva čekam

     
  5. teta

    април 24, 2009 at 6:25 pm

    Pisi ,sve to skupi u knjigu i nadji izdavaca.Mogu li ja da sedim pored tebe na promociji?Ja sam se prva javila.Vrlo sam ponosna na tebe!

     
  6. Ivana

    април 24, 2009 at 7:49 pm

    Za knjigom, rekla sam ti, ne osećam potrebu.
    Ali ako bude, ti ćeš da sediš do mene, naravno, ko će drugi? 🙂

    Drago mi je što si ponosna, sva se raznežim

     
  7. Charolija

    април 27, 2009 at 12:16 am

    E ovo mi se baš mnogo sviđa. A – avion…to i meni prvo padne na pamet, ali ne zbog našeg posla…nego to bila prva slika u bukvaru. 😀

     
  8. RainDog

    април 27, 2009 at 1:07 am

    Ne volim da se vozim vozom.

    Eeeee… nisi živela u vreme kad su vozovi bili najlepša stvar na svetu. Kad se vozovima išlo na ekskurzije, na radne akcije, na more, u Italiju…
    Mislim da je bilo godina kada se više ljubavi rađalo u vozovima nego van njih.
    Mene vozovi asociraju na mladost, slobodu, na bezbrižnost…

     
  9. Daja

    јул 30, 2009 at 12:07 am

    „ALAL VERA; ALAL VERA!“

    naročito za „poznato mesto“: četiri pitanja ( Šta je sveto? … )

    i pozdrav!
    ovo ti je baš Ok!

    ps nemaš češćih postova, ili imaš još koju adresu…?

     

Оставите одговор

 
