RSS

Ćirilica

20 јун

Taman sam došla da se ulogujem da vam kažem da kada ode Ana ima da napišem neki ludo inteligentan post, ima svega – Bukovskog, poezije, ljudi, patetike, ŽIVOTA i tako dalje.
A onda vidim ćirilicu. Wordprees je prešao na ćirilicu.

Nije da ja ne volim ćirilicu, mislim ne pišem njome od drugog razreda osnovne škole, nekako mi lakše, engleski se piše latinicom, italijanski, španski, pa i ja srpski. Lepša mi slova.

Ali ovo izgleda idiotski – “Kontrolna tabla“.
Evo sad sam ukapirala da je wordprees prešao na srpski jezik. Prvo sam primetila ćirilicu, pa tek srpski.
Meni bre ni telefon nije na srpskom.
Nebitno.
Ovo mi glupo izgleda
Idem da čačkam sad da vidim ako mogu da se vratim na englesku latinicu.
A onaj post ide za neki dan.
A svašta imam da vam kažem.
Svašta!

 
11 коментара

Објављено од стране на јун 20, 2009 in Dobro sam

 

11 responses to “Ćirilica

  1. Milan

    јун 20, 2009 at 1:01 pm

    О овоме сам већ детаљно писао овде, али да поновим укратко:
    није прешао на ћирилицу већ је ажуриран српски превод (који се није приказивао јер није био ажуриран) а који је био изабран као језик
    ко не користи српску ћирилицу може да изабере Гајеву латиницу
    може да се изабере српски језик исписан латиницом као језик блога а енглески као језик корисничког сучеља (читајући овај унос мислим да је то решење овде)
    како све ово наместити сам описао овде

    Ali ovo izgleda idiotski – ”Kontrolna tabla”.

    A dashboard, dash, „dial and switch housing“, and sometimes fascia (chiefly in British English) is a control panel located under the windshield of an automobile.

    Дакле, аутори Вордпреса су назив дали по предмету који се на српском назива „контролна табла“, тако да мислим да то није идиотски. Идиотски би било то превести као „дешборд“ или нешто слично; то није превод, то је непотребно уношење страних речи за оно за шта већ постоје домаћи изрази.

     
  2. Соларић

    јун 20, 2009 at 1:03 pm

    „A onda vidim ćirilicu. Wordprees je prešao na ćirilicu.“

    Шта ш…повратак у оне „црне деведесете“.

     
  3. atol

    јун 20, 2009 at 2:58 pm

    Dobro je kad je samo cirilica u pitanju. S’ obzirom na to kako stoje stvari, ocekujem da za jedno deset godina srpski wordpress bude na glagoljici ili klinastom pismu (ako se Srbi prime na „Zabranjenu istoriju Srba“).

     
  4. Ivana

    јун 20, 2009 at 3:31 pm

    Milane, hvala na objašnjenu, zaista. A meni i dalje izgleda idiotski.

    Solariću, ne.

    atol, pa ne znam baš 🙂

     
  5. Deda

    јун 20, 2009 at 4:16 pm

    meni sve jedno, ja ne znam ni srpski ni engleski pa sam opsten… Sta god da pise… |:P

     
  6. Mahlat

    јун 20, 2009 at 10:39 pm

    Ем те поштују да можеш све да разумеш ем ти извољеваш. Ц, ц, ц…

    Ајд’ сад мало по Буковском.

    Ћирилицом :mrgreen:

     
  7. divljamachka

    јун 21, 2009 at 10:48 am

    hm.. ja sam glavom bez obzira pobegla sa bloga juce kad sam videla ‘kontrolna tabla’… nije da imam nesto protiv cirilice i novih tehnickih izraza… ali dashboard je dashboard i to ne bi trebalo niko da nam oduzme..(nisu nas ni pitali da li zelimo da predjemo na prevod sa engleskog!!) 😥

     
  8. Milan

    јун 21, 2009 at 11:39 am

    hm.. ja sam glavom bez obzira pobegla sa bloga juce kad sam videla ‘kontrolna tabla’… nije da imam nesto protiv cirilice i novih tehnickih izraza… ali dashboard je dashboard i to ne bi trebalo niko da nam oduzme..(nisu nas ni pitali da li zelimo da predjemo na prevod sa engleskog!!) 😥

    Како сам већ рекао, ствар је у томе што сте ви већ имали изабран српски језик који се није приказивао само зато што није био ажуриран неко време (потребно је да има одређени број преведених израза да би се приказивао). Нико никога не тера да користи ни српски на ћирилици па ни српски на латиници, једноставно промените на који год други језик желите. Али не треба ни да се стави назив српски језик за нешто што је у ствари стопроцентно енглески, тиме се обесмишљава постојање других језика сем енглеског.

    Ја сам и рекао</a Општа подешавања “ свог блога и изаберите „Користи латинично писмо за текст на блогу“ а ако желите да вам се административни део приказује на неком другом језику, идите на страницу свог профила и под „Језик сучеља“ изаберите који језик желите. Водите рачуна да раздвојите језик блога (дакле онај на коме је он писан, што је у свим случајевим српски) и језик корисничког сучеља (административног, управљачког дела, где пишете, уређујете, подешавате свој блог). Врло је важно да језик блога остане српски без обзира који језик желите за језик корисничког сучеља (детаљно сам објаснио зашто је то важно овде).

    Dobro je kad je samo cirilica u pitanju. S’ obzirom na to kako stoje stvari, ocekujem da za jedno deset godina srpski wordpress bude na glagoljici ili klinastom pismu (ako se Srbi prime na “Zabranjenu istoriju Srba”).

    Вордпрес се може превести на који год језик и писмо неко жели и сада, превод се ради на добровољној бази па ако неко жели и има воље и знања, може то да уради.

    Ја имам осећај да у ствари људи који имају аверзију према ћирилици (из било ког разлога) то желе да оправдају повезивањем ћирилице са нацизмом, фашизмом, екстремним национализмом и другим маргиналним појавама у друштву (а које се на неки начин повезују са српством, најчешће потпуно неоправдано), које заиста постоје али које су ретке и које постоје у истом или можда чак и мањем проценту као и сличне појаве у другим државама. То би било исто као и повезивање латинице са усташтвом и усташким покретом који је вршио насилно затирање ћирилице.

    Наравно да овакве генерализације не треба правити јер су веома опасне, и јер се у овом случају неоправдано врши дискриминација људи који користе српску ћирилицу из разлога који у највећем проценту немају везе са горенаведеним екстремним појавама.

     
  9. Milan

    јун 21, 2009 at 11:46 am

    Хм, Вордпрес није лепо пренео мој коментар. Други пасус би требало да иде отприлике: „Ја сам и рекао да ће неки постојећи корисници бити незадовољни овим, али је ово пре свега намењено будућим корисницима, за популаризацију овог сервиса и блогова на њему међу домаћим корисницима. Ко жели српски на латиници, нека иде на страницу „Подешавања > Општа подешавања “ свог блога и изабере „Користи латинично писмо за текст на блогу“ а ко жели да му се административни део приказује на неком другом језику, нека иде на страницу свог профила и под „Језик сучеља“ изабере који језик жели.“

     
  10. Тајни Свет

    јун 21, 2009 at 3:31 pm

    Каквих све ћирилицомрзаца ми имамо. Срамота ме је што наши људи сматрају своје писмо и своје речи идиотским, али добро шта ћеш. Има нас свакаквих.

    Немојте мрзети, ни писмо, ни језик, никога. Јер тиме показујете да мрзите само себе саме. Надам се да сам помогао аутору, јер сам ово написао потпуно добронамерно.

     
  11. Ivana

    јун 21, 2009 at 6:23 pm

    Izgleda da ja pričam kineski!
    Гле, могу и ћирилицом!
    леле.
    Ово ми најпосећенији пост!

    Ало бре! Nemam ništa protiv ćirilice niti je ne daj Bože mrzim.
    I ko je shvatio shvatio je, ja zatvaram komentare na ovu temu

     
 
