RSS

Vaspitanje

23 авг

Juče se povela vrlo žučna rasprava u mom domu koja je krenula od mladih taksista i muzike koje puštaju pa do teksta koje je napisala Suske pre neki dan. To sam ja bila vrlo glasna i besna o tome kako je današnja omladina amoralna. Da više ne postoji to da su toliko oštećeni da ne poznaju razliku između dobra i zla, već da ih baš briga. Da je najvažnije njihovo dupe, da će da gaze i preko živih i preko mrtvih da dobiju ono što oni žele. Da ne postoji prijateljstvo, čast, ljubav, porodica, mama i tata. Postoje samo oni, njihove potrebe i sitno zadovoljstvo.

Tu sam ja bila kritikovana da ne mogu tako da govorim, jer ipak ja završavam školu koju završavam i treba njima i tim poslom da se bavim. Moj odgovor na to je bio da mi ne pada na pamet. Nikako. Da ne želim više da učestvujem u eksperimentu od ludnice zvanom Srbija, da za mene jednostavno nema svrhe, da mi ne pada na pamet da idem na posao i da se bavim petacima koji donose bombe u škole, kao što smo videli kod Dede, već da ću lepo da idem u neke Švedske, Norveške, Amerike i da se bavim histeričnim tinejdžerkama koje je ostavio momak.

Ta naša rasprava se završila u šaljivom tonu pitanjem moje majke da li hoću levi ili desni obraz da joj opalim šamar. Zaključili nismo ništa.

Ja se sinoć razmišljam da nisam možda stvarno preterala, da nisam prerano odustala, možda za nas još uvek ima nade i tako.

I jutros, tj u pola 1 (iscrpeo me stomačni vajrus, pa mnogo spavam), ja potvaram moje omiljene blogove i odem do Raina, koji je po drugi put među blogerima i pročitam njegov najnoviji post. I ne iznenadim se. Što je najgore. I sve mi je jasno. Nisu to više samo deca. To smo mi. To je naše društvo. Među njima ja živim. I NEĆU BRE VIŠE. Što bi rekla Katarina Anđelić iz serije Otvorena vrata: ja ću granicu da prepešačim, preplivam, preronim, ali ja više da živim ovde NEĆU!

 
14 коментара

Објављено од стране на август 23, 2009 in Auuu sam se iznervirala!

 

Ознаке: , , , , , ,

14 responses to “Vaspitanje

  1. zelenavrata

    август 23, 2009 at 1:54 pm

    Ako si tako resila, pali brate!

     
  2. Suske

    август 23, 2009 at 2:55 pm

    Žao mi je što nisam u stanju da ti obećam, da ću ja učiniti sve da vi, naša deca živite bolje.

    Ove nove generacije su van našeg dometa. Njih vaspitava moja generacija koja je sva svoja iskustva sticala na granicama švercujući gorivo i cigarete ili provela sa puškom u nekim od ratova.
    A i matori smo ljudi, nema tu promena.

    Ako vi ne želite da se borite i pokušate da „sredite“ vašu generaciju, nema ko.

    A kad to znamo, onda je svima jasno otkud i poslednja rečenica u postu.

    Ja više nemam snage, a znam da bih morala da imam, ali ne mogu sama. Nema odjeka kad nešto radiš sam. To niko ne vidi. To njih lično ne pogodi pa izostane reakcija.

    A kad nema reakcije to znači da je stanje sasvim normalno.

    Ako je ovo normalno, onda treba svi da odemo iz zemlje.

     
  3. Deda

    август 23, 2009 at 3:13 pm

    Slusaj sebe i svoje srce, nikoga drugoga…
    I bolej da raspalis mami samar u jedan od obraza u koje sestra nije nego sustra sama sebi u oba svojim rukama. Mnogo boli…
    A mama ce razumeti taman da je udaris dvaputa..

     
  4. zelenavrata

    август 23, 2009 at 5:11 pm

    Suske ko je mator? 👿

     
  5. Reminder

    август 23, 2009 at 7:01 pm

    Još uvek si mlada kolko beše 24, 25. Imaš vremena i možeš da pališ. I treba ko može. Generacije unazad se zavaravaju i teše rečima „biće bolje. Valjda će se nešto promeniti“. I menja se ali narodu nije bolje. Zato, ako možeš, pali odavde što pre ali najpre završi školu.

     
  6. Mahlat

    август 23, 2009 at 8:15 pm

    I ne treba. Ovde ces biti dovedena u situaciju da gledas u prazno i ocekujes da stigne bolja buducnost a sve sto budes uradila neko ce unistiti, ne moze se ovde ziveti ni po onoj “u se i u svoj ekljuse“.

    Bezi iz ove ludnice dok ti sve ne psotane normalno.

     
  7. Charolija

    август 23, 2009 at 8:56 pm

    Definitivno odlazimo odavde, Ivanova situacija nas je malo poremetila u planovima, tj. malo ćemo morati da pomerimo vreme odlaska, ali ne želim da me sutra deca „šamaraju“. Idemo dok su još mali. 😀

    Završi školu i pali odavde…što dalje, to bolje.

     
  8. djokenzi

    август 23, 2009 at 10:04 pm

    Chovek treba bude tamo gde ce, ne lakshe, nego kvalitetnije moci da napreduje, pre svega u pogledu edukacije, koju ce, zatim, moci adekvatno da primeni.

    To ne znachi obavezno i dici ruke od Srbije. To ne znachi obavezno i ostati ovde po svaku cenu.

    Granice su zamishljene linije, ljudi su svuda u osnovi ljudi (ili bi bolje bilo napisati zhivotinje?), postoje barijere koje se mogu prevazici na ovaj ili onaj nachin…

    U svakom sluchaju, it’s better to shoot for the stars and land in the mud, than to shoot for the mud and make it. 😉

     
  9. djokenzi

    август 23, 2009 at 10:05 pm

    A poshto ti se slusha Nirvana, da dodam josh i „Choice is yours, don’t be late!“ 😉

    p0zdrav!

     
  10. Sanja

    август 24, 2009 at 8:00 am

    Meni uvek zao kad neko resi da ode, al te razumem. Normalan covek ovde samo moze da poludi. Ne znam. Zao mi. Sve mislim, bice bolje. A to bolje nikad da dodje… 😕

     
  11. malabreskva

    август 24, 2009 at 5:36 pm

    Tužno je ali je istina. Propadamo u ovoj zemlji i moralno i materijalno i svakako. A što je najgore, nema nade da će se ikad išta popraviti.
    Ako možeš u tudjinu, idi. Znam neke ljude koji su morali da se vrate jer nisu mogli bez ovog grada, bez prijatelja, bez porodice. Žalili su se na otudjenost i hladnoću, premalo emocija tamo… Pokušaj, uvek se možeš vratiti. Istina je da najbolji odlaze.

     
  12. dudaelixir

    август 24, 2009 at 10:03 pm

    Kako god si rešila tako uradi. Ako ne uspeš, imaš gde da se vratiš! Mnogi se vraćaju, jer, kažu, nije lako! Probaj! 🙂

     
  13. Zana

    август 24, 2009 at 11:47 pm

    Ostajte ovdje!… Sunce tudjeg neba
    Nece vas grijat ko sto ovo grije;
    gorki su tamo zalogaji hljeba
    Gdje svoga nema i gdje brata nije…
    (iz iskustva)

     

Оставите одговор

 
