RSS

Kako sam provela zimski raspust, Španija vol 4

23 јан

BILBAO

Dan pre mog odlaska kući, otišli smo u Bilbao. Kad ću već odatle da odletim nazad, gre’ota da ne vidim taj grad.

Bilbao se nalazi u Baskiji, pokrajni pored Kantabrije. To je ona pokrajna što ‘oće da se odvoji od Španije da budu nezavisna.

Ne želim sada da ulazim u to šta ja mislim o bilo kome ko želi da se odvoji, ali da se razlika vidi odma’, vidi se. U Baskiji pričaju dva jezika – Španski i Baskijski. Njihov jezik. I samim tim što su bilingvalni dokazuju da su drugačiji. Dok smo šetali Bilbaom presrela me jedna “rumska pijanica“ sve lelujajući sa čašicom i obraćajući mi se jezikom koji ne razumem. Kad mu Ana objasnila da ne razumem, čovek mi na pijanom engleskom tražio cigaretu. Dala mu.

Zatim, u Bilbao smo stigli oko 1 sat popodne. Nije kao u Kantabriji, gde ljudi po ceo dan šetaju i sede po barovima. Ovde ljudi rade. Na ulici nema ljudi. Ima klošara, penzionera i neka deca koja su pobegla iz škole da ljubavišu po parkovima. I pričaju tiše, umereniji su. Nisi kao ostali Španci. Činjenica stoji – drugačiji su.

No, dosta o tome. Bilbao. Ne znam ni odakle da krenem da pričam o tom gradu. Drugačiji je. Oni znaju da su drugačiji. Oni vole što su drugačiji. To je raj za arhitetkte. Nema dve iste zgrade u njemu. Sav je uvrnut, drugačiji, futuristički. Pun parkova. Mostova. Skulptura na sve strane. Teško mi je da pričam o tome. Taj grad se mora videti i doživeti.

Čim smo stigle, odma’ smo se zaputile do Gugenhajma. Da bismo stigli dotele trebale smo preći neke stepenice koje smo pre toga gledale dobrih pet minuta jer su izgledale nezavšreno i kao da su iz nekog horor filma. Žao mi je što nemam fotografiju toga, ali bila sam previše uplašena dok sam se spuštala njima.

A onda Gugenhajm. Na vodi je. Nisam to znala. A ispred Gugenhajma onaj džinovski pauk jezivog izgleda. Stvarno nadrealno iskustvo. Žao mi je što nismo ušle u njega, bila je neka dobra izložba, ali ulaz je 11 evra, a mi smo spičkale sve pare. Teško mi je da “objašnjavam“ Bilbao. Lakše mi je u slikama:
Photobucket
Photobucket

Ispred Gugenhajma se nalazi Papi, kuče od cveća. Pravog. I oni ga održavaju.
Photobucket
Photobucket

Nakon toga šetali smo gradom. Pun je, kao što već rekoh, skulptura i futurističkih zajebancija. Raj za oči
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Ali nije sve tako futuristički. Imaju i, da ih nazovem, “tematske parkove“, kao ovaj, što smo slobodno nazvale “renesansni park“.
Photobucket
Photobucket

I ovaj japanski park. Ispod svakog drveta piše koje je i kako se gaji u Japanu. Lepa fontana, mostić i jezerce u kome se brčkaju životinjice.
Photobucket
Photobucket

Posle tog dela grada, otišle smo u Stari grad koji je isto prelep. Pun paralelnih uličica sa prodavnicama i barovima.
Photobucket

Žao mi je što ne mogu više da vam ispričam o Bilbau. Ali nekako mi ovde reči nisu dovoljne, ili nisam bila dovoljno dugo. Dovoljno mi je bilo samo da gledam…

 
5 коментара

Објављено од стране на јануар 23, 2010 in Dobro sam

 

Ознаке: , , , ,

5 responses to “Kako sam provela zimski raspust, Španija vol 4

  1. Milko

    јануар 23, 2010 at 6:50 pm

    uhh, kakve slike…vidiš, nisam znao da je Bilbao ovako nevjerovatan grad..mislim, pored Barselone i Madrida o njemu malo ko govori…

    Inače, gotivni su mi ti Baskijci, želim im da se, zajedno sa Kataloncima, odvoje od Španije 🙂

     
  2. Exxx

    јануар 23, 2010 at 10:03 pm

    Eh što nisam Španac 😦

     
  3. magi

    јануар 25, 2010 at 1:13 pm

    WOW! mislim, na sve…priču i fotke, doživljaj…wow!

     
  4. Charolija

    јануар 29, 2010 at 4:01 pm

    Divno, šta drugo reći 🙂

     
  5. lija

    октобар 1, 2010 at 9:35 pm

    WOW!Procitala sam sve postove „Zimskog raspusta u Španiji“ i moram ti reći da si me potpuno oduševila!Kao da sam bila tamo s tobom!Sjajno!U dahu sam ih pročitala sve!Samo ti želim reći HVALA na iskustvima koje si podelila sa svima nama, mene si oduševila 🙂

     

Оставите одговор

 
